Dag 4
9 juli 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten
Vanochtend stond de whale watching op het programma. Hier moesten we om half 9 zijn. Tent inpakken en de rest van de spullen in de auto. Ruim op tijd komen we aan bij fisherman's wharf. We treffen het heel erg met het weer. Toen we vanochtend vertrokken vanaf de camping was het erg mistig. Eenmaal in Monterey aangekomen zien we een strak blauwe lucht. We varen de haven uit en we zien al een boel zeeleeuwen. Ook zie we aalscholvers en pelikanen. Na een tijd zien we een bultrug met een kalf. Zo gaaf om dat in het echt te zien en dan zelfs met een kleintje erbij. Als we verder varen wordt het toch mistig. Na een tijd spotten we een blauwe vinvis, het grootste dier ter wereld. We begrijpen van de tourgidsen dat dit een bijzondere ervaring is. We hebben hem zelfs 8 keer gezien en naar beneden zien duiken. Volgens de tourgidsen is dit erg uniek. Verder zien we helaas niets meer, we hadden toch zeker op dolfijnen gehoopt. Weer terug op het land gaan we verder naar San Fransisco. We zien maar een klein stukje van de stad op weg naar ons motel maar het maakt wel indruk die verschrikkelijk steile straten. We besluiten om de rest van de dag rustig aan te doen . We gaan nog lekker een pizza eten en daarna douchen en slapen.
Foto’s
1 Reactie
-
Jan en Rinny:11 juli 2016Zie het helemaal voor mij hoe leuk is het dieren van TV in het echt te zien. Eet smakelijk en straks lekker slapen.
