Dag 23

28 juli 2016 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Na het ontbijt vertrekken we vandaag richting de Grand Canyon. Voor 12 uur rijden we al het park in, we stoppen bij het eerste uitkijk punt. Wat is dit groot. We hebben deze vakantie al meerdere canyons gezien, maar het is meteen duidelijk waarom dit de "Grand" Canyon is. Er is hier ook een oude wachttoren waar we naar boven kunnen om zo een nog beter uitzicht te krijgen. Daarna rijden we verder naar onze camping, terwijl we nog twee keer stoppen om de canyon te bekijken. Onze camping ligt midden in het bos en het is zoals altijd voorzien van een picknick tafel. Even vlug de tent opzetten, want er beginnen druppels te vallen. Gelukkig zijn het er maar een paar. We rijden naar het visitor center en kijken daar een film over de grand canyon. Ook wandelen we nog een stukje langs de rand. Daarna tijd om te douchen. Was het in page duur, hier heb je voor het zelfde geld maar de helft van de tijd! Als we klaar zijn staan er bij het douchegebouw twee wapiti's. Wat zijn ze groot, vergeleken met de hertjes in Nederland. Tijdens het eten loop er ook ineens een wapiti vlak langs ons. Wat een gaaf gezicht, zo dichtbij. Nu lekker naar bed en morgen een jeeptour in Sedona op het programma. We zijn erg benieuwd.

1. Johan en Rommert:
    2 augustus 2016
    Dit moet vast een grootse ervaring zijn geweest, een bezoek aan de grand canyon. Als jullie nog foto's hebben: stuur ze maar even op. De herten zijn ook wel indrukwekkend als ze vlak voor je neus voorbij lopen. We hebben weer geluk: as zaterdag een goede weersvoorspelling: veel zon en 24 gr. Wordt vast een geslaagde dag. Voor jullie nog veel vakantieplezier: geniet tot op de laatste meter! En een goede terugreis.
    Johan en Rommert.